Kärcher zmienia kolorystykę urządzeń przeznaczonych do wnętrz. Od stycznia w tej gamie produktów żółty zastąpi elegancka biel. Zmiana tej towarzyszy launch ekskluzywnej linii Kärcher "Signature Line" sygnowanej podpisem twórcy marki. Czytaj więcej »
Kärcher zmienia kolorystykę urządzeń przeznaczonych do wnętrz. Od stycznia w tej gamie produktów żółty zastąpi elegancka biel. Zmiana tej towarzyszy launch ekskluzywnej linii Kärcher "Signature Line" sygnowanej podpisem twórcy marki. Czytaj więcej »
Sytuacja gospodarcza w Polsce i Europie, a przede wszystkim związane z nią inflacja i rosnące koszty życia, wpływają na ograniczenie konsumpcji, a w konsekwencji słabszą koniunkturę zarówno w handlu, jak i przemyśle. To z kolei skutkuje niższym poziomem produkcji w wielu branżach. Obecna sytuacja gospodarcza ma przełożenie na branżę transportową, gdzie w ogólnym wolumenie... Czytaj więcej »
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, kontynuuje proces automatyzacji centrów dystrybucyjnych, którego celem jest ergonomia i zwiększenie komfortu oraz bezpieczeństwa pracy, a także wydajności operacyjnej. Tylko w 2023 r. w zarządzanych przez operatora magazynach na całym świecie, w tym Polsce, zostało wdrożonych blisko 500 robotów. Czytaj więcej »
Auchan wprowadza do swoich sklepów platformę Smartway – inteligentne rozwiązanie pozwalające skutecznie przeciwdziałać marnowaniu żywności, dzięki optymalizacji procesu zarządzania produktami z krótką datą przydatności do spożycia. Oparte na technologii sztucznej inteligencji narzędzie przynosić będzie wielowymiarowe korzyści: ograniczenie marnowania żywności nawet do... Czytaj więcej »
29 listopada br. Carrefour Polska nawiązał współpracę z PAYBACK. Zgodnie z podpisaną umową, klienci sieci od połowy przyszłego roku będą mogli korzystać ze wszystkich zalet programu połączonych z funkcjonalnościami aplikacji “Mój Carrefour”. Partnerstwo to obok efektów sprzedażowych, ma na celu również budowę długofalowych relacji z klientami, pogłębienie ich... Czytaj więcej »
Digitalizacja i nowe technologie stają się głównym motorem rozwoju branży restauracyjnej, a rozwiązania technologiczne – takie jak kody QR, kioski samoobsługowe, cyfrowe menu czy systemy AI wspierające sprzedaż – coraz powszechniej pojawiają się w stacjonarnych restauracjach, usprawniając ich funkcjonowanie i przyciągając klientów. – Niewątpliwie technologia będzie nadal... Czytaj więcej »
Technologia rozpoznawania obrazu (image recognition) odgrywa coraz większą rolę w handlu detalicznym. Według analityków z Research and Markets, do końca 2023 roku wartość wdrożeń tej technologii na skalę globalną ma wynieść 1,98 mld USD. To znaczący wzrost w porównaniu z wynikiem z roku 2022 - 1,63 mld USD (21,6 proc.). Co więcej, prognozy sugerują że w ciągu najbliższych 4... Czytaj więcej »
Nowe technologie i rozwiązania cyfrowe mają coraz większe zastosowanie w rolnictwie. Dzięki nim procesy rolnicze są bardziej wydajne, efektywne i zrównoważone, a rolnik jest w stanie zautomatyzować swoją pracę i obniżyć jej koszt. Popularność takich rozwiązań będzie rosnąć, ponieważ – wraz ze zmianami klimatycznymi – zwiększa się też zapotrzebowanie na coraz bardziej... Czytaj więcej »
Unilever udzieli branży bezpłatnej, niewyłącznej licencji na 12 patentów na modyfikację receptur lodów. Dostęp do nich pomoże innym producentom przeformułować składy lodów tak, by pozostały stabilne w wyższej temperaturze zamrażarki wynoszącej -12 st. C., zamiast obecnego standardu branżowego wynoszącego -18 st. C. Celem udostępnienia patentów innym producentom lodów jest... Czytaj więcej »
Żabka wspólnie z partnerem – firmą Pluxee (dawniej Sodexo Benefits & Rewards Services Polska) – udostępniła nową bezgotówkową metodę płatności. We wszystkich 10 000 sklepach sieci Żabka klienci mogą już płacić za zakupy Kuponami Sodexo – Podarunkowymi, Premiowymi, Żywieniowymi i Profilaktycznymi. Czytaj więcej »
Dzięki współpracy z EDP Energia Polska firmą specjalizującą się w rozwiązaniach fotowoltaicznych dla biznesu, 52 sklepy sieci dyskontów spożywczych ALDI zasili czysta energia słoneczna. Instalacje o łącznej mocy około 2,6 MWp pozwolą wyeliminować z atmosfery tyle dwutlenku węgla, co 97 tysięcy drzew w skali roku. Czytaj więcej »
InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozpoczął nowy projekt budowania wiat solarnych na przystankach autobusowych we wsiach i miasteczkach. Już nie tylko duże miasta, ale też mniejsze gminy chcące dbać o środowisko, mogą liczyć na wsparcie Inpost. Czytaj więcej »
InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozszerzył umowę o współpracy z platformą zakupową Allegro. Dzięki temu użytkownicy Allegro zyskali dostęp do ponad 2 tys. nowych punktów odbioru w ramach PaczkoPunktów InPost. Do tej pory użytkownicy mieli do wyboru dostawę swoich zakupów do ponad 21 tysięcy urządzeń Paczkomat® InPost w całej Polsce... Czytaj więcej »
Sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie odgrywają kluczową rolę w transformacji branży retailowej. Pomagają one w zwiększeniu efektywności operacyjnej, personalizacji oferty, poprawie doświadczenia klienta oraz zrozumieniu rynku. Retailerzy, którzy inwestują w te technologie, są bardziej konkurencyjni i przygotowani na wyzwania współczesnego rynku, a firmy technologiczne i... Czytaj więcej »
Comarch, największy rodzimy i drugi co do udziału w całym rynku dostawca systemów ERP w Polsce, nie spoczywa na laurach. Krakowska firma IT rozpoczyna kampanię skierowaną głównie do dużych firm produkcyjnych, handlowych i usługowych. Kampania o nazwie „Alternatywa dla globalnych systemów ERP” wymienia wyzwania, przed którymi stają przedsiębiorcy wykorzystujący zagraniczne... Czytaj więcej »
Auchan Retail Polska kontynuuje proces digitalizacji sieci i wdraża do swoich sklepów nową ścieżkę zakupową Scan&Go. To innowacyjne rozwiązanie pozwala klientom na samodzielne skanowanie telefonem wybieranych produktów, z równoczesną możliwością śledzenia na bieżąco wartości swojego koszyka. Płatność dokonywana jest w kasie na podstawie wygenerowanego w aplikacji Auchan... Czytaj więcej »
W ubiegłym roku miało miejsce znaczące przyspieszenie cyfryzacji w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jednak w tej chwili trudne otoczenie gospodarcze hamuje plany i ambicje firm dotyczące tego obszaru. Z opracowanego przez Siemens Polska raportu „Digi Index 2023” wynika, że wskaźnik cyfrowej dojrzałości cyfrowej średnich przedsiębiorstw spadł w tym roku do poziomu 1,8 w... Czytaj więcej »
Żabka, lider rozwoju technologicznego wśród sieci handlowych w Polsce, wspólnie z partnerami wdrożyła w swoich sklepach nowoczesną sieć Cisco SD-WAN, zintegrowaną z systemami biznesowymi firmy. W ten sposób zapewniła ujednolicony dostęp do internetu wszystkim ponad 9800 placówkom działającym pod jej szyldem. To największe tego typu wdrożenie na świecie na jednej platformie... Czytaj więcej »
Sprzedawcy detaliczni przygotowują się do prawdziwej technologicznej rewolucji. Jak wskazują autorzy raportu Honeywell, w większości ankietowanych firm detalicznych planuje się w przyszłym roku inwestycje w sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe lub wizję komputerową. Dotyczy to 60 proc. badanych firm. Czytaj więcej »
To się nazywa nowoczesny handel! Sieć Biedronka wykorzystuje wirtualną rzeczywistość (VR) w procesie szkolenia nowych pracowników. Sieć przygotowała szkolenia w zaprogramowanym e-środowisku, które służy do wykonania treningu z zakresu wypieku pieczywa, jednego z ulubionych produktów Polaków. Dzięki technologii pracownicy sieci wyposażeni w specjalne gogle mogą zdobywać... Czytaj więcej »
Mecalux wyposaży automatyczny magazyn paletowy w centrum dystrybucyjnym o kontrolowanej temperaturze należącym do Frigo Logistics, wiodącego w Polsce operatora logistycznego dla produktów głęboko mrożonych. Inwestycja będzie obejmowała również montaż dwóch systemów składowania palet oraz instalację oprogramowania Easy WMS. Czytaj więcej »
Kod EAN – mniej lub bardziej znają go wszyscy, począwszy od producentów poprzez dystrybutorów, detalistów i konsumentów. To jeden z fundamentów Systemu GS1. Symbolika EAN jest powszechnie stosowana w detalu, a dźwięk jej skanowania słyszymy 10 miliardów razy dziennie. Czytaj więcej »
Już we wrześniu klienci największego supermarketu internetowego Frisco.pl będą mogli skorzystać z nowych benefitów w ramach poszerzonego i uatrakcyjnionego programu lojalnościowego. W ramach nowej odsłony Frisco Friends zostanie wprowadzony m.in. system punktowy. Czytaj więcej »
Firma Kärcher wprowadza na rynek nowe modele myjek wysokociśnieniowych – HD 10/21-4 S Classic, HD 10/25-4 S Classic, HD 13/18-4 S Classic i HD 17/15-4 S Classic. Urządzenia czyszczące zostały zaprojektowane z myślą o profesjonalnych użytkownikach w sektorach rolniczym i budowlanym, którzy potrzebują wydajnych i niezawodnych urządzeń do pracy w trudnych warunkach. Dzięki solidnej... Czytaj więcej »
Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów z całego świata i czekają na realizację swoich zamówień znacznie krócej niż kiedyś. Dla firm handlowych zmieniło się coś jeszcze – konsumenci mają coraz większe wymagania,... Czytaj więcej »
Rosnące ceny produktów i usług, galopująca inflacja oraz wzrastające koszty zatrudnienia zmuszają firmy do zmniejszenia wydatków. Szukając oszczędności – przedsiębiorcy wybierają tańszych dostawców (35%), wstrzymują zaplanowane inwestycje (33%), a co czwarty biznes decyduje się na zmniejszenie wydatków związanych z funkcjonowaniem biura – wynika z badania Polskiej... Czytaj więcej »
W każdej placówce Lidl Polska ceny są dokładnie takie same. System elektronicznych oznaczeń cenowych to innowacja, która jest stosowana już we wszystkich sklepach sieci w Polsce. To krok w stronę oszczędności surowców oraz wygody zarówno konsumentów, jak i pracowników Lidl Polska. Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo, partnerstwo i wielokierunkowe wsparcie mają w obecnych czasach szczególne znaczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Sieć Żabka oferuje szereg unikatowych rozwiązań stworzonych z myślą o franczyzobiorcach prowadzących sklepy pod jej szyldem, które pomagają im oraz ich pracownikom w codziennym zarządzaniu placówkami. Wśród nich są narzędzia technologiczne takie,... Czytaj więcej »
Firmy z sektora MŚP z branży usługowej i handlowej najczęściej umożliwiają swoim klientom płatności tradycyjnym przelewem – tak odpowiedziało prawie 90 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv. Na drugim miejscu znalazły się rozliczenia za pomocą terminala płatniczego (44 proc.). Z kolei jednymi z... Czytaj więcej »
DHL Parcel wdraża technologię, która zdecydowanie przyspieszy czas sortowania paczek i przy zachowaniu większej precyzji, podniesie wydajność obsługi i skróci terminy dostaw przesyłek. Nowoczesny sorter, w który zostanie wyposażone Międzynarodowe Centrum Logistyczne k. Poznania, zeskanuje paczkę i skieruje ją na odpowiednią linię dostawy w ciągu zaledwie 20 milisekund, to 15... Czytaj więcej »
Wywiad z Karoliną Fijołek-Gajewską, Dyrektorką Departamentu...
Doświadczeni eksperci z branży handlowej, przedstawiciele...
Ewa Stankiewicz, ekspertka i wspólniczka w Edelweiss....
Dr Jacek Czarnecki, szef działu legislacji i spraw naukowych...
Rozmowa z Martą Całus, Dyrektorem Marketingu, LAKMA...
Łączne obroty Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan w 2024 roku...
W ub.r. liczba wniosków dot. zamknięcia jednoosobowej...
Badanie ekspozycji półkowej...
Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające...
Wyjątkowe właściwości, prosty skład i wysoką jakość. ...
Już po raz ósmy, dzieci i młodzież chorujące na cukrzycę...
Polska marka została doceniona w kategorii Top Trending...
Nie słabnie zainteresowanie dubajskimi smakami w naszym kraju....
Najprostszy przepis na idealny karnawałowy wieczór? Grono...
Nowa receptura, jeszcze lepszy smak...
Edycja Limitowana...
Wawel rozpoczął rok 2025 od intensywnych działań w obszarze...
Chef zachęca osoby gotujące w swoich domach do wykorzystania...
To wyjątkowa akcja skierowana do wielbicieli kina i fanów...
Lubella zaprasza szkoły podstawowe do wyjątkowego konkursu, w...
Głosowanie rozpoczyna się dziś, 3 lutego i potrwa do 6...
W ofercie Biedronka Home trwają ostatnie dni wyprzedaży, w...